Osobní asistence

Posláním osobní asistence je poskytnout osobám, které mají sníženou schopnost se o sebe postarat, takovou míru podpory a pomoci, aby mohli žít a realizovat se ve svém přirozeném sociálním prostředí.

Cílem osobní asistence je uživatel, který:

  • může zůstat a realizovat se ve svém přirozeném sociálním prostředí podle svých potřeb, schopností a návyků

Komu je služba určena?

Služba osobní asistence je poskytována osobám od 6 let, které mají sníženou schopnost se o sebe postarat a nachází se v nepříznivé sociální situaci:

  • situace těchto osob vyžaduje pomoc druhé fyzické osoby, protože nejsou schopny se samy, nebo za podpory blízkých, zapojovat do běžného života,
  • a zároveň žijí v Jihlavě, v ORP Jihlava nebo mimo ORP Jihlava do vzdálenosti 20 kilometrů od sídla organizace.

S čím Vám můžeme pomoci?  

  • Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
    ranní vstávání, večerní ukládání, oblékání, převlékání, přesouvání (např. z lůžka na vozík), bezpečný pohyb v domácnosti i na vycházce
  • Pomoc při osobní hygieně
    běžná denní hygiena, koupání, sprchování (včetně hygieny na lůžku), přesouvání na toaletu či toaletní křeslo, výměna inkontinenční pomůcky
  • Pomoc při zajištění stravy
    příprava stravy (snídaně, svačiny, obědu, večeře), podávání a porcování stravy, příprava a podání nápojů
  • Pomoc při zajištění chodu domácnosti
    zajištění malého nákupu, drobný denní úklid (zametení a setření povrchů, mytí nádobí), praní prádla v automatické pračce uživatele, sušení prádla či žehlení
  • Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
    naplňování volného času (např. procházky, předčítání z knih a časopisů, povídání) a pomoc a podpora při výuce a aktivitách školy
  • Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
    doprovod do školy, k lékaři, na poštu, do knihovny nebo kulturní akce
  • Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
    základní sociální poradenství a zprostředkování kontaktů (např. na právníka), doprovod na úřad, pomoc při vyplňování žádostí


Kde službu poskytujeme?

  • v Jihlavě a na území ORP Jihlava. Dále mimo ORP Jihlava do vzdálenosti 20 kilometrů od sídla organizace
  • v přirozeném prostředí uživatele (např. doma, ve škole)

Kdy poskytujeme?         

  • péči poskytujeme po uzavření Smlouvy o poskytnutí osobní asistence
  • ve všední dny od 6:30 do 19:00 hodin
  • o víkendech a svátcích od 8:00 do 19:00 hodin
  • Služba o víkendu a státních svátcích je poskytována 1 pracovníkem (kapacita je omezena) a uživatelům, kteří využívají osobní asistenci běžně v týdnu.

Kapacita osobní asistence      

Maximální kapacita je vyjádřena jako okamžitá a kolísá v časových intervalech v pracovních dnech:

  • 6 uživatelů v časovém intervalu od 6:30 do 9:00 hodin,
  • 16 uživatelů v časovém intervalu k od 9:00 do 15:00 hodin,
  • 5 uživatelů v časovém intervalu od 15:00 do 19:00 hodin,
  • 1 uživatel o víkendu a ve státní svátek

Jak si zařídit osobní asistenci?

  • podejte si Žádost o poskytnutí osobní asistence – vyplněnou a podepsanou Žádost zašlete (poštou, e-mailem) nebo přineste osobně k nám do organizace
  • poté Vás bude kontaktovat sociální pracovník a domluví se s Vámi na veškerých podrobnostech

Kolik za službu zaplatíte?        

  • Úhrada za službu je ve výši 135 Kč za hodinu – ve všední dny, o víkendech i o svátcích.
  • službu lze hradit z Příspěvku na péči

Jaké zásady uplatňujeme?

  • individuální přístup – každému uživateli je péče poskytována na míru dle jeho potřeb, přání, možností a schopností
  • respektování soukromí uživatele, jeho vlastní volby, rozhodnutí, zvyklostí či názoru – zachování mlčenlivosti a ochrana osobních údajů každého uživatele
  • zachování lidské důstojnosti – dodržování vzájemné úcty a zdvořilosti
  • podpora stávajících schopností a dovedností – pracovníci se snaží podporovat soběstačnost uživatele, neděláme nic za uživatele, pokud to zvládne sám
  • rovný přístup – respektujeme se bez rozdílu pohlaví, rasy, barvy pleti či příslušnosti k národnostní nebo etnické menšině

Kontaktní osoba:

Bc. Jana Hartlová, DiS. – vedoucí osobní asistence


Dokumenty ke stažení:


Kontakty

 

ŽIVOT 99 – Jihlava, z.ú.

Žižkova 98 (budova JYSKU, 4. patro)

586 01 Jihlava

IČ: 046 47 114

ID DS: 9a7apcv

E-mail: info@zivot99-jihlava.cz

Telefon: 567 211 695 (lze přepojit na konkrétního pracovníka)

Mobil: 732 516 663 (nelze přepojit)

Bankovní spojení: Komerční banka a.s.

Číslo účtu: 123-6350470237/0100