fbpx

Aktuality

Aktuality

Jsme tu pro Vás

Každý z nás se někdy ocitl v situaci, kdy potřeboval radu, pomoc, podporu.

My Vám jen chceme říct, že člověk nemusí být na své těžkosti sám. Nebojte se říct si o pomoc.

Více >
Aktuality

Jak na chytrý telefon a tablet

Jak na chytrý tablet a telefon? 
Díky nadaci Vodafone a Moudrá sovička se můžete těšit na praktický seminář, který je určen pro seniory.  Cílem semináře je naučit zájemce, jak se pohybovat na internetu a ovládat tablet a chytrý telefon a proč? 

Protože v každém věku se můžete vzdělávat, učit se novým věcem a být zase o něco chytřejší! 

⏰ 8:30 – 12:30
📅 26. 4. 2022

Těšíme se! ♥

Více >
Aktuality

Jak jsem se vyhla důchoďáku

Tak jsem ovdověla. Rudolf zemřel. Ne, že bych z toho byla až tak moc nešťastná, dědek už byl nerudný, žádná sranda s ním nebyla, jen když se vrátil z hospody, tak jsme si zazpívali a pak usnul ve vaně, ale k věci.

Zůstala jsem bez dědy sama. Děcka jsou fuč a mají vlastní děti. Najednou tvrdí, že mají o mě strach a nemohou mě doma nechat samotnou. To mi silně vadí, přece nejsem dement a dokážu se o sebe postarat. Je fakt, že s chůzí to není nejlepší. Na záchod to stihnu tak z deseti pokusů osm krát. Myslím, že to není špatné skóre. A paměť? Výborná! Vyluštím každou křížovku. Pamatuji si přesně, jak mě Ruda za Vrtalovic stodolou připravil o věneček. Cože, jména vnoučat? To bude horší. Některým dali dvě jména, takže už ani nevím, kolik jich vlastně je. Nakupovat mi chodí soused, do knihovny pro knížky dcera. Sama si uvařím, víc nepotřebuji.

No každopádně přišli mladí s tím, že půjdu do nějakého ústavu, kde se o mě postarají. Nic proti tomu nemám, ale kdybych byla aspoň chlap. Ti si tam užijí spousty babiček. Ale já jsem babička, jsem zdravá (i když už ne zcela čiperná) a do domova důchodců ještě nechci.

Předevčírem mi oznámili, že teda mohu zůstat doma a že mi do bytu namontují odposlouchávací zařízení. Jako to dělá policie mafiánům. Nebo naopak? No, jsem na to docela zvědavá.

Včera mi to přišli namontovat. Byli dva. Jeden starý, škaredý a ten druhý mladý fešák, fousatý a tetovaný. Nejdříve jsem z něho měla trochu strach. Mezi kuchyň a obývák mi dali telefon a do síňky nějakou krabičku. Pak na mě někdo z toho zařízení mluvil a já jsem chodila po bytě a mluvila s ním. Prý, abychom se slyšeli odevšad. Dali mi červené hodinky bez ciferníku a ručiček.  A povídali mi, že když budu potřebovat pomoc, stačí na broži stisknout čudlík.

Když odešli, tak jsem si potichounku ohřála polívku a radši bez mlaskání jí snědla. Večer však přišel syn a vše mi vysvětlil. On je totiž nejchytřejší na světě a dělá v Boschi u pásu. Řekl mi, že mě nikdo neposlouchá, dokud nezmáčknu čudlík na broži – tísňové tlačítko. Když odešel, tak jsem to zkusila. Nabrala jsem odvahu a stiskla tlačítko. Nejdřív to hrčelo v tom novém telefonu a pak se ozval hlas:

„Dobrý večer, paní Cveková, tady je operátorka tísňové péče. Stalo se vám něco? Potřebujete pomoc?“

Nejdříve ve mně hrklo, ale pak jsem nesměle hlesla: „Vy mě vidíte?“
Ozvalo se: „To sice ne, ale slyším vás. Jak vám mohu pomoci?“
„Nic nepotřebuji, jen jsem chtěla vědět, jak to funguje a co se stane, když to zmáčknu.“
„Vždy se vám ozve někdo od nás a zeptá se vás, co si přejete. Můžeme vám zavolat pomoc, souseda, syna, dceru. Když budete potřebovat do nemocnice, tak vám přivoláme sanitku.“
„No jo, a co když třeba někde upadnu, nebudu se moci zvednout a tlačítko nebudu mít u sebe?“
„Tak to by bylo horší. Tlačítko byste měla nosit pro jistotu na krku stále, ale i tak se o vaší nehodě dozvíme. V síňce máte pohybové čidlo, a když se pod ním déle neprojdete, ozveme se vám z reproduktoru a dohodneme se.“
„A co když vám nebudu odpovídat?“
„Tak zavoláme sousedovi, nebo synovi a ti vás přijdou zkontrolovat.“
Chvíli jsem přemýšlela. „To je teda fakt dobré. Já už nemusím nikde do ústavu, a kdybych potřebovala pomoc, tak stisknu tlačítko a vy mi pomoc zavoláte.“
„Přesně tak, kdykoli. Ve dne, v noci, ve všední den i ve svátek.“
„Naši už vlastně o mě nemusí mít vůbec strach. Kdykoli si můžu zavolat pomoc. Děkuji za vysvětlení a dobrou noc.“

A tak jsem mohla zůstat doma. Hurá! V tísni jsem dostala tísňovou péči. Myslím, že si otevřu ten vermut od Vánoc.

Chcete i VY tísňové tlačítko pro své blízké?

Více informací najdete na www.zivot99-jihlava.cz

Více >
Aktuality

Náš partner: Výbor dobré vůle – Nadace Olgy Havlové

Říkáme to často a často to říkat budeme – máme kolem sebe skvělé parťáky, kteří nás doprovázejí na naší cestě a společně s námi pomáhají seniorům a osobám se zdravotním postižením žít v bezpečí svých domovů. 🏡

Jedním z našich dlouhodobých pomocníků je Výbor dobré vůle – Nadace Olgy Havlové. V rámci projektu Bezpečné poskytování sociální služby Osobní asistence jsme od nadace získali krásných 16 000 korun na pořízení jednorázových rukavic pro pracovníky přímé péče. 🧤

Děkujeme! ♥

Více >
Aktuality

Sbírka pro Dominika

Dnes Vám sdílíme příběh malého Domči, který trpí poruchou PAS a potřebuje speciální postýlku, která by ho přes noc ochránila.

Celý příběh si můžete přečíst zde. ⬇
Každá koruna pomáhá. 💕

https://www.znesnaze21.cz/sbirka/specialni-postylka-ochrani-maleho-andilka-dominika

Více >
Aktuality

Venkovní tísňová péče 👣

Venkovní tísňová péče 👣

Nedávno se mě zájemkyně o službu ptala, jaký rozdíl je mezi venkovní tísňovou péčí a telefonem s SOS tlačítkem, vždyť to přeci vypadá úplně stejně…a ano, to musíme potvrdit, telefon s SOS tlačítkem je opravdu vizuálně stejný. Tím, ale podobnost končí. Pojďme si uvést rozdíly, proč tomu tak je. ⬇️

Telefon s SOS tlačítkem při stisknutí volá na předem určená čísla, která nejčastěji patří členům rodiny. Co, když člen rodiny, ale v době krizové situace seniora telefon nemůže zvednout? Pracuje, má důležité jednání, nemá telefon při ruce, spí…To všechno jsou situace, které mohou nastat. Senior pak čeká a doufá, že se někomu z blízkých dovolá. V krizových situacích je, ale důležitá KAŽDÁ MINUTA. Uvedené kontakty navíc přichází o svůj volný čas, protože musí být nepřetržitě na telefonu. Velmi často se také setkáváme se situacemi, kdy senior stiskne SOS tlačítko z důvodu samoty a chuti si povídat. Zřídkakdy má člen rodiny čas na to, aby 5 krát za den dojel svého blízkého zkontrolovat.

Zařízení venkovní tísňové péče je přesměrováno přímo na dispečink tísňové péče, který funguje nepřetržitě – 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Práce operátora tísňové péče spočívá v zprostředkování pomoci klientovi, bez ohledu na to, zda se jedná o krizovou situaci nebo si chce klient pouze povídat. Při stisknutí tísňového tlačítka navíc dochází k lokalizaci klienta, díky které můžeme klientovi zprostředkovat pomoc na přesné místo, kde se klient nachází. Spolupracujeme s Integrovaných záchranným systémem, který zajišťuje odbornou pomoc. Venkovní tísňová péče přináší úlevu také rodinným příslušníkům klienta, protože ví, že je o jejich blízkého postaráno. V případě jakékoliv změny u klienta je rodinný příslušník kontaktován a informován. S klienty jsme
v pravidelném kontaktu, ptáme se jak se mají, zda něco nepotřebují. Známe naše klienty, zajímají nás jejich příběhy. To je nejspíš důvodem, proč nás klienti nazývají ochrannými parťáky. 🤝

Více informací se dozvíte také na webových stránkách: https://zivot99-jihlava.cz/tisnova-pece/

Více >

 

 

 

Kontakty

 

 

ŽIVOT 99 – Jihlava, z.ú.

Žižkova 98 (budova JYSKU, 4. patro)

586 01 Jihlava

IČ: 046 47 114

ID DS: 9a7apcv

E-mail: info@zivot99-jihlava.cz

Telefon: 567 211 695 (lze přepojit na konkrétního pracovníka)

Mobil: 732 516 663 (nelze přepojit)

Bankovní spojení: Komerční banka a.s.

Číslo účtu: 123-6350470237/0100